65 днів до ЗНО: мистецтво концентрації

Як перевестися на індивідуальний графік навчання

Якщо потрібно виконати важливе завдання, але навіть не можеш почати – існують прості способи вирішити проблему. У попередніх матеріалах я розповів про важливість пріоритетів та сну, поділився секретами боротьби з власним лінивим «Я». Ці теми будуть тісно пов’язані з сьогоднішнім аналізом.

Концентрація – один із найважливіших ключів до успіху та продуктивності. Коли ти вдосконалюєш цю навичку, то отримуєш неймовірно багато можливостей. Ми розглянемо головні фактори, що призводять до втрати фокусу, дізнаємось як з цим боротися та навчимося вдосконалювати концентрацію.

Що руйнує концентрацію?

Технологічний саботаж.

Ти вже сів працювати? Чудово! А тепер кожні 2 хвилини перевіряй, чи поставив хтось лайк на аву – раптом пропустиш таку важливу подію.

Саме з таких непримітних речей починається руйнування концентрації.

Коли берешся за роботу, намагайся віддати їй усю увагу. Якщо ти переключаєшся з однієї справи на іншу, концентрація слабшає: дозволь процесу повністю тебе поглинути й здивуєшся, як швидко можна закінчити завдання.

Відсутність зацікавленості.

Зверни увагу, як захоплено й сконцентровано ми дивимось серіал чи футбол – тобто займаємося приємними речами. Нас важко відірвати від процесу, а кожне відволікання неприємне. Чому так? Справа в зацікавленості.

Кожен з нас має особливості, але важливо вміти їх використовувати. Якщо тобі цікавіше дізнаватись інформацію з відео – дивись більше відеоматеріалів. Подобається розповідати? Підготуй лекцію з ненависної теми та спробуй якомога цікавіше її переказати.

Кожна людина індивідуальна й конкретного регламенту як краще працювати чи навчатись немає. Спостерігай та вивчай себе. Говори не «мені нецікаво», а «коли я можу почати?». Сконцентруйся на результаті й почати буде легше.

Занадто високі вимоги.

Найбільше ця проблема знайома школярам, адже в школі задають багато домашнього завдання. Якщо учень не розуміє геометрію, а йому необхідно виконати 5 вправ контрольної роботи – він постійно відволікатиметься, оскільки вимоги занадто високі. Коли берешся за щось, зважай на те, чи не занадто високу ціль ставиш.

Поганий настрій.

Більшість успішних людей – оптимісти й гарний настрій додає сил та концентрації під час виконання роботи. Якщо ти постійно думатимеш: «О Боже, як це нудно-о-о», то продуктивність падатиме. Говори собі: «Це цікаво! Я хочу виконати поставлену ціль якомога краще» і не помітиш як закінчиш чергове завдання.

Щоб покращити настрій, можна послухати улюблену музику або просто посміхатись. Зв’язок «хороший настрій – посмішка» двосторонній і за допомогою другого можна викликати перше.

Страх, відсутність віри в себе.

Прокрастинація – це результат страху. Через бажання уникнути невідомого або справи, з якою вже пов’язаний неприємний досвід, ми можемо займатися чим завгодно, але не потрібним завданням.

Що робити? Найбільш ненависну справу я раджу виконувати зранку: встань раніше та виділи годину. Заздалегідь уяви процес, кімнату в якій займаєшся й почати буде значно легше.

Між тим, вір у себе. Ці слова не нові, але впевненість допоможе виконувати справу більш ефективно й посприяє становленню ще однієї успішної й сильної особистості. Також згадай свої успіхи та подвиги – це поверне впевненість та підніме настрій.

робоче місце 2

Відчай.

Якщо запитаєш мудреця, чи він одразу став таким розумним, то мудрець посміхнеться й можливо дасть цукерку. Я це до того, що все одразу не вивчиш і сконцентрованим та зібраним за одну секунду не станеш. На шляху кожного є купа перешкод і успіху досягає той, хто до останнього тримається свого курсу.

Коли щось не вийшло, ні в якому разі не впадай у відчай. Як говорилось вище: поганий настрій – ворог концентрації. Хто не помиляється – той не вчиться взагалі, тому будь-які труднощі стануть уроком та важливим досвідом.

Стрес та втома.

Набагато простіше сконцентруватись, коли відпочив. Ти мотивований, ясно мислиш, тому виконуєш справу віртуозно та швидко.

Реклама

Що цьому протиставити?

Робочий простір.

Робоче місце повинно бути чистим та охайним. Чим менше на ньому зайвих речей – тим краще. Нехай підтримання порядку стане звичкою, адже набагато простіше приділяти увагу певній справі, коли перед собою бачиш тільки її.

Якщо на вулиці сяє сонце, то час відкрити штори й дозволити променям наповнити кімнату світлом. Створи комфортну атмосферу: якщо тобі незручно сидіти за столом, відкоригуй положення стільця.

Ясність.

Одна з найважливіших речей, що підтримують концентрацію в тонусі. Про ключову роль ясності – як у житті, так і на роботі – я вже згадував на каналі.

Ти повинен чітко уявляти поставлене завдання й розуміти як його виконати. Чим точніше уява змоделює досягнення поставленої цілі, тим більша вірогідність вдалого завершення.

Здорове тіло – гострий розум.

Одна з причин руйнування концентрації – шкідливі звички, які негативно впливають на стан здоров’я. Кожен втрачає продуктивність, коли погано себе почуває або хворіє. Тоді не завантажуй себе додатковими турботами, натомість трохи відпочинь.

Фастфуд, паління, енергетики, алкоголь – усе це несприятливо відображається на ефективності. Більше того, ти втрачає найцінніше: здоров’я.

робочий процес

Поради та лайфхаки

1. В англомовному сегменті Інтернету можна знайти поняття «catnap», що означає «короткий сон». Тобі потрібно лягти спати буквально на 20-25 хвилин: це дозволить відновити сили та збереже організм від порушення режиму.

2. Вийди на вулицю та подихай свіжим повітрям. Насичений киснем організм збадьориться: працювати буде значно легше, концентруватись – простіше.

3. Припустимо, друг має дуже «важливу» розмову про погоду й колишню, але тобі потрібно працювати. Відмовляти незручно, однак ми вже вирішили, що ти не будеш відволікатись.

Поясни приятелеві, що ви обов’язково поспілкуєтесь трішки пізніше, але зараз у тебе немає часу. Коли ти ввічливо відкладаєш розмову, то і дружні стосунки зберігаєш, і від важливого не відволікаєшся.

4. Не докоряй собі, якщо відволікаєшся. Просто повернись до роботи та прийми той факт, що одразу всього не навчишся.

5. Сконцентруватись на завданні може допомогти улюблена музика. Єдина умова – вона повинна бути без слів.

6. Вигадай власний ритуал перед тим як почати роботу. Принеси склянку води, вимкни комп’ютер, віднеси телефон в іншу кімнату – ці дії допоможуть налаштуватись на правильний лад.

7. Сконцентруватись допоможе таймер Pomodoro. Коли ти використовуєш цю методику, то ділиш роботу на відрізки по 25-30 хвилин, після чого даєш собі п’ятихвилинний відпочинок. Ще 2 таких кола й збільшуєш «сієсту» в 3 рази (15 хвилин відпочинку).

8. Ні в якому разі не жертвуй своїм сном. Постійне недосипання – головна причина втоми та стресу., Щоб бути максимально ефективним, потрібно відпочивати 8-9 годин.

9. Піднімайся раніше зранку та працюй, поки всі сплять. Як каже одне правило: «Якщо тебе неможливо знайти, то тобі не можна стати на заваді».

10. Просто почни.

Тренування для концентрації

  • Сядь перед вікном, вибери одну хмару й уважно її розглядай: думай про колір, форму, швидкість. Продовжуй доки не відчуєш, що більше не можеш утримувати увагу.
  • Відчини вікно та прислухайся до міського шуму. Спробуй сконцентруватись на певному звуці та не випускай його з уваги. Те ж можна зробити й з класичною музикою. Вибери один інструмент з усього оркестру та прислуховуйся до нього.
  • Коли йдеш вулицею, прислухайся до розмови перехожих та сконцентруйся на темі. Намагайся втримати її в думках якомога довше.
  • Сядь за стіл та обіпрись об нього. Тепер опусти голову, заплющ очі та спробуй сконцентруватися на пітьмі. Спочатку буде складно, але згодом ти навчишся й почнеш легше засинати.
  • Візьми склянку з водою. Уважно дивись на неї та намагайся спрямувати всю увагу в одну точку.

Більше корисної інформації можеш знайти на моєму каналі.

*Редакція «Студвею» не впливає на зміст блогів і не несе відповідальності за думку, яку висловлює автор.

Помилка в тексті? Виділи її, натисни Shift + Enter або клікни тут.

comments powered by Disqus